in ,

12 nejhodnotnějších esport společností na světě (1.díl)

Forbes nedávno přinesl tabulku 12-ti nejhodnotnějších esport společností na světě. My vám postupně přineseme články o každé z těchto společností.

 

Vznikající průmysl esportů připomíná divoký západ. Společnosti neustále nakupují a prodávají týmy a hráče, aby se utkávali v těch nejprestižnějších ligách. Budují se centra s vybavením, kde hráči mohou trénovat. To vše, aby bylo jasně vidět, kdo může být nejlepší značka.

 

Existuje mnoho podobností s tradičními sportovními ligami. Riot Games začal prodávat franšízu za 10 milionů dolarů pro svoji hru League of Legends v létě roku 2017. Activision Blizzard nezůstal pozadu a ve stejnou dobu začal prodávat tu svou za 20 milionů dolarů pro svoji hru Overwatch League. Známé sportovní jména od Yankees, Huston Rockets až po Roberta Krafta nebo Magic Johnsona, franšízu koupili.

 

 

Nezdá se to jako nejhorší nákup vůbec. Bankéři oceňují franšízu League of Legends na 50 milionů dolarů. Ti nejoptimistější bankéři odhadují cenu od 60 do 80 milionů dolarů, v závistlosti na zemi a městě. Tak či onak, již první odhad zaznamenal pětinásobný nárust za rok.

 

Podle Newzoo počet fanoušků esportů po celém světě dosáhne v roce 2018 165 milionů, což by znamenalo meziroční nárust o 15%. Co se týká výnosů esportu, v letošním roce se čísla zvýší o 38% na 906 milionů dolarů a odhad na rok 2021 činí 1,65 miliardy dolarů.

 

 

Esports rovněž zaznamenal svoji první velkou hvězdu v Tyleru Blevinsovi, známém jako Ninja. Na Twitteru se chlubí 3,5 miliony followerů, 19 miliony odběratelů na Youtube a 11 miliony na Twichi. Má sponzorství se společnostmi Samsung, Red Bull nebo Uber Eats. Ninja je momentálně přesným prototypem hráče, kterého každá esport společnost a jejich sponzoři chtějí.

 

Náklady hráčů tvoří zpravidla polovinu provozního rozpočtu společnosti. Převážná většina společností je co se zisků týče v červených číslech. Je to hlavně proto, že společnosti utrácejí za vybudování nejlepších týmů a své značky.

 

To vede k tomu, že společnosti sahají po investicích. V roce 2017 bylo podle PitchBooku uzavřeno 74 kontraktů v hodnotě 1,52 miliardy dolarů. Většina těchto nabídek přišla od tzv. angel investorů nebo investorů rizikového kapitálu. “Vítězové“ této bitvy o prestiž budou pravděpodobně budovat své vlastní arény a rozšíří počet svých týmů ve více ligách.

 

Pojďme se kouknout na samotnou tabulku všech 12-ti nejhodnotnějších esport společností pro rok 2018:

  1. Cloud9 — $310 million (cca 7 miliardy Kč)
  2. Team SoloMid — $250 million (cca 5,7 miliardy Kč)
  3. Team Liquid — $200 million (cca 4,5 miliardy Kč)
  4. Echo Fox — $150 million (cca 3,4 miliardy Kč)
  5. OpTic Gaming — $130 million (cca 2,9 miliardy Kč)
  6. Fnatic — $120 million (cca 2,7 miliardy Kč)
  7. Gen.G Gaming — $110 million (cca 2,5 miliardy Kč)
  8. G2 Esports — $105 million (cca 2,3 miliardy Kč)
  9. Immortals — $100 million (cca 2,28 miliardy Kč)
  10. Envy Gaming — $95 million (cca 2,1 miliardy Kč)
  11. 100 Thieves — $90 million (cca 2 miliardy Kč)
  12. Counter Logic Gaming — $50 million (cca 1,1 miliardy Kč)

 

Příště se můžete těšit na detailnější článek o společnosti Cloud9, který je na první příčce této tabulky.

 Jiří

zdroje : forbes.com

Jiří Sedláček

Článek napsal Jiří Sedláček

Zakladatel EsportsMagazin.cz, fanoušek esportu, VR, blockchainu a kryptoměn.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahrávám…

0

Zanech zde svůj názor