in

Streetový styl oblékání v OWL?

Profesionální tým London Spitfire se na finále poslední sezóny Overwatch v Brooklynu pořádně vyfiknul, alespoň tedy co se obuvi týče. Celý tým měl na svých nohách tenisky (tak zvané sneakers) v celkové hodnotě zhruba 6000 USD.

Konkrétně se jednalo o 4 páry modelu Off-White x Air Jordan 1s (v současnosti se jejich cena pohybuje okolo $ 1000, přestože původní cena byla okolo $ 190), 1 pár tenisek Gucci z bílé kůže ( $ 600) a Triple S Balenciaga za $ 900.

V Overwatch lize jsou daná poměrně striktní pravidla oblékání a všichni hráči jsou povinni nosit dresy v týmových barvách, která jsou doplněna rovně logem týmu. Spodní část kalhot se poté u kotníku stahuje. A právě proto se tenisky mohou stát dalším prvkem, kterým se mohou hráči odlišovat odo ostatních týmů i mezi sebou.

London Spitfire, vítězové této sezóny v Overwatch League, uvedli, že při volbě obutí na zápas mají v hlavě jedinou věc, a to je – mít styl (Swag!). „V Jižní Koreji jsou e-sportovní hráči stejnými společenskými idoly, jako například hvězdy K-popu,“ řekl kouč týmu Kim „Jfeel“ Jeong-min. „Dnešní mladá generace chlapců a dívek hráče velmi pečlivě sleduje. Takový má móda vliv.“

Sneakerheads. Co to je?

Tenisky (sneakers) reprezentují a evokují mnohem více než je atletické výkony a cvičení, vytvářejí určitý status jedince, ať už ve společnosti nebo se sféře e-sportu. Milovníci této „teniskové kultury“ se označují jako sneakerheads a tenisky jsou zkrátka jejich stylem života. Modely tenisek vycházejí z městského prostředí, hip-hopu i třeba mezinárodních módních odkazů. Vzhledem k časté omezené distribuci mohou být některé modely sneakersů velmi žádaným a nedostatkovým zbožím. I proto existuje řada zapálených sběratelů, pro které není nový pár tenisek klasickou vycházkovou obuví, ale skutečným bohatstvím.

„Snažíme se propojit hráče e-sportů a jejich fanoušky se sneakersheady (milovník tenisek) a těmi, kteří vyznávají městský styl oblékání, řekla Collette Gangemi, viceprezidentka spotřebitelských produktů a merchandisingu v New York Excelsior pro Dot Esports. Gangemi už v minulosti pracovala pro takové obuvní značky jako Adidas nebo Converse. Po příchodu do New York Excelsior založila malý pop-up obchod, přičemž všechny položky byly naskladněny v počtu 100 kusů a v regálech nezůstal ani jediný. To podle Gangemi odráží enormní zájem o sortiment sneakersů v omezeném množství.

 

Oblékejte se, propagujte se

Je to jednoduché. „Hráči se zkrátka mnohem lépe dostanou do podvědomí fanoušků tím, co nosí,“ řekla jedna z fanynek Dot Esport. Z pohledu hráčů se zase může jednat o formu uvolnění stresu a snížení tlaku, který je na ně v pro gamingu vyvíjen. Navíc skrze oblečení mohou hráči vyjadřovat svoji individualitu a odlišit se od ostatních hráčů v lize. Nejenom podle obuvi, ale také uniformami s originálními grafickými náměty, kombinací barev apod. Inu, jak se zdá, módní trendy a vlivy už buší i na brány e-sportu a možná se zanedlouho dočkáme velkého finále v dresech s ledvinkou a ponožkami v sandálech… kdo ví?

Zdroje: dotesports.com

 Dominik Wetter

Článek napsal Dominik Wetter

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahrávám…

0

Zanech zde svůj názor